Home
-
FAQ
-
Szukaj
-
Użytkownicy
-
Grupy -
Galerie
-
Rejestracja
-
Profil
-
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
-
Zaloguj
Forum Porozmawiaj na twoje ulubione tematy !! Tylko u nas Strona Główna
->
Tuning Aut
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Forum
----------------
Ogłoszenia
Wasze propozycje
Do Admina
PYTANIA / FAQ
Naruszenie Regulaminu
Regulamin Forum !
Jak do nas doloczyc !
Ogólnie
----------------
Off-Topic
Ogólnie
Swinka morska
Witamy się
Problemy..
Nowosci !
Nowosci
Krolik
Milosc , Przyjazn ,Znajomosc
Korytarz
Wojny /Ataki
Ptaki
Reklama
Porady
zwały
Humor plemienia
Psy rasowe
Spotkania !
Witaja sie osoby z plemienia
Kundelki
Wybory
Koty
Pytania do zalozyciela plemienia
Chomiki
Inne
Rozrywka
----------------
Humor
Opisy Gadu-gadu
Smieszne fotki
Kluby sportowe
----------------
Apator
Elana
CWKS
Pogoń szczecin
Ruch Chorzow
Hobby
----------------
Wedkarstwo
Modele
Ogolnie
FotoGrafia
Kuchnia
Tv
----------------
W11-wydzial sledczy
Detektywi TVN
Szymon majewski show
M jak milosc
Na wspolnej
Swita wedlug Kiepskich
Motoryzacja
----------------
Auta
Motocykle
Tuning Aut
Tuning motocykli
Gry i Komputery
----------------
Tibia
Word of warcraft
Diablo
Cs
Kody /Porady
RPG
Strategia
Wyscigowe
Gry na forum :P
Rynek
----------------
Sprzedam
Kupie
Odam
Przyjme
Nauka
----------------
Jak rozwiazac zadanie ?
Gotowce
Streszczenia
Zadania domowe
Rozrywka / Zabawa
----------------
Dyskoteki/ Imprezy
Czas wolny
Tatr /Kino
Muzyka !
----------------
Hip-Hop
Techno
Pop
Rock
Disco polo /Dance
Metal
Reggae / SKA
Punk Rock
Dla meszczyzn
----------------
Zdrowie
Moda
Kulturystyka
Dla plci pieknej
----------------
Antykoncepcja
Moda
Diety
Toruński club skuterow
----------------
Zloty
Tuning naszych maszyn :)
Członkowie
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Johnny
Wysłany: Nie 12:58, 30 Gru 2007
Temat postu: Nitro-Opis
WPROWADZENIE
Nitro, podtlenek azotu, N2O. Co to jest? Na jakiej zasadzie działa? Podtlenek azotu to bezbarwny i niepalny gaz. Jest nie toksyczny i nie drażniący, a wdychany w niewielkiej ilości może spowodować lekkie napady histerii oraz śmiechu, właśnie stąd jego druga nazwa "gaz rozśmieszający". Podtlenek azotu w wysokiej temperaturze rozpada się na tlen i azot. Gdy doprowadzimy go do komory spalania, pod wpływem temperatury zaczyna się utleniać. Powstaje w ten sposób mieszanka bardzo bogata w tlen. W powietrzu atmosferycznym znajduje się 23% tlenu, a w podtlenku - 36% tlenu. Przy tym samym ciśnieniu jest on 50% gęstszy od powietrza, a metr sześcienny N2O zawiera 2,3 razy więcej tlenu niż powietrze. Tak więc jeżeli doprowadzimy do silnika dawkę tego gazu i odpowiednią ilość paliwa, łatwo domyśleć się, że będzie on osiągał większą moc. O ile większą? Od około 35-50% wzwyż. Teoretycznie możemy stwierdzić, że znaleziono w końcu rozwiązanie na problem każdego tuningowca, związany z brakiem mocy. Jednak nie do końca jest to idealne rozwiązanie. Zbyt duże ciśnienie w cylindrze zwiększa ryzyko wybuchu silnika, a w najlepszym przypadku uszkodzenia pierścieni tłokowych i uszczelek. Zbyt duże ciśnienie, to wysoka temperatura, więc podczas używania nitro, musi zostać opóźniony moment zapłonu mieszanki. Gaz przechowywany jest w specjalnych wysokociśnieniowych butlach, w których wartość ciśnienia dochodzi do 50 atmosfer. Przechowywany jest w postaci płynnej, a pobierany jest jedynie gaz znajdujący się nad cieczą. Butlę należy zamontować pod kątem ok.15 stopni, aby ułatwić pobieranie gazu. Pobierany podtlenek przechodzi przez reduktor, który ustala wartość ciśnienia w instalacji. Kolejnymi z najważniejszych elementów, jest rozpylacz gazu i wtryskiwacz paliwa. Zamontowane są one między filtrem powietrza a przepustnicą. W momencie uruchomienia urządzenia, podtlenek zaczyna być rozpylany przez rozpylacz, powodując jednoczesne schłodzenie powietrza, a wtryskiwacz zaczyna podawać dodatkową ilość paliwa. Kolejną ważną rzeczą o której nie można zapominać to przyrost mocy jaki chcemy osiągnąć. Jeżeli wywindujemy silnik ponad wartość 35% mocy wyjściowej, należy pomyśleć o wymianie tłoków, pierścieni, uszczelek na wytrzymalsze odpowiedniki. Silnik w którym używany jest podtlenek azotu, mimo zamontowania fabrycznego ogranicznika obrotów, który odcina paliwo dopływające do wtryskiwaczy, i tak może się wkręcać dalej na obroty, znacznie przekraczając dopuszczalną maksymalną wartość obrotów. Dzieje się tak dlatego, że dodatkowy wtryskiwacz podaje nadal paliwo oraz dawkę podtlenku. Oczywiście w rozbudowanych instalacjach jest możliwość podłączenia tego dodatkowego wtryskiwacza do ogranicznika obrotów. Tak więc dodatkowa moc bierze się nie ze spalania "wybuchowego" gazu, lecz zwykłej benzyny, która dzięki dodatkowej ilości tlenu ma możliwość utworzenia bardziej efektywnej mieszanki paliwowo-powietrznej. Kiedy mamy możliwość uzyskania większej mocy? W całym zakresie obrotów? Teoretycznie tak, jednak możliwość skorzystania z mocy zaklętej w butli, najlepiej rozpocząć od obrotów maksymalnego momentu obrotowego, gdyż aktywowanie go w zakresie niskich obrotów może doprowadzić do znacznych obciążeń silnika i związanego z tym uszkodzenia. Dlatego w silnikach montuje się specjalny czujnik, pozwalający na uruchomienie instalacji tylko wtedy, gdy przepustnica jest całkowicie otwarta.
SYSTEM NOS
jak to działa ? Podtlenek azotu (N2O) składa się z dwóch części azotu i jednej tlenu (36% tlenu wg wagi). Podczas procesu spalania w silniku w temperaturze 300 C, podtlenek rozkłada się i uwalnia tlen. Ten dodatkowy tlen pozwala na spalenie większej ilości paliwa. W efekcie przyśpiesza proces spalania co powoduje podwyższenie mocy. Ma też bardzo ważną funkcje wtórną schładzając wpadające powietrze do komory spalania o 16-24 C. W systemach typu street czyli bezpiecznych dla silnika przyrost mocy wynosi ok. 30 %. W systemach racing (modyfikacja silnika , większe dysze NOS , zwiększone ciśnienie paliwa) ok. 50-60 %. System NOS Można mieć załączony aż do opróżnienia butli. Jednak zaleca się jednorazowe użycie NOS do 15 sekund. System NOS najlepiej załączyć tylko przy całkowitym otwarciu przepustnicy (za wyjątkiem użycia progresywnego sterowania NOS). Z powodu natychmiastowego przyrostu momentu obrotowego , najlepsze rezultaty przynosi wczesne włączenie systemu. System NOS można bezpiecznie załączyć po przekroczeniu 2500 obr/min przy pełnym otwarciu przepustnicy. Podtlenek Azotu (N2O) nie jest gazem palnym , umożliwia spalanie większej ilości paliwa i to zwiększa moc silnika. System NOS można używać z silnikiem Turbo
W samochodach turbo eliminowany jest całkowicie TURBO LAG (dziura turbo). Również powietrze wtłaczane prze turbo jest skompresowane a zarazem ogrzane. Z użyciem NOS powietrza schładza się o 24 C albo więcej. Przeważnie podwyższa się tez ciśnienie dodając jeszcze więcej mocy.
To jest mniej wiecej opis Nitro
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
Appalachia Theme © 2002
Droshi's Island
Regulamin